Nu mai ştiu cînd, nici unde, am auzit pe cineva spunînd despre o tînără domnişoară că e o "poarcă". Poarcă era perechea porcului, mai elegant numită decît cu deja perimatul "scroafă". Poate că, noi românii, avem un imaginar porcesc destul de bogat, dacă mă gîndesc numai la expresii precum "fratele porc", la "Povestea porcului", la tăierea porcului (simbol solar) de Crăciun, la felul în care bunica ne spunea, în loc de nepoţei, "nepurcei"... şi exemplele ar putea continua.
Dar nu cred că la asta s-au gîndit autorii ultimului film care o are ca protagonistă pe strania Christina Ricci, care şi la vîrsta de 28 de ani îşi păstrează aparenţa de pre-adolescentă maturizată forţat (aer care îl făcuse pe Burton să o aleagă într-un rol memorabil în Sleepy Hollow). Penelope, personajul lui Ricci, e o tînără care s-a născut cu un rît în loc de nas şi care îşi caută independenţa şi dragostea în lumea largă. Ca să le găsească, trebuie să-şi părăsească familia (în special mama prea protectivă), casa şi eternele "tîrguri de peţit" organizate de o firmă angajată special pentru a o mărita pe fata cu nas de porc.
Scenariul merge pe structura tipică a basmului, care se pare că prinde în ultimii ani la Hollywood, producătoarea Reese Witherspoon lucrînd cu scenarista Leslie Caveny, premiată cu Emmy pentru episoadele scrise pentru serialul de comedie Everybody Loves Raymond. Regia îi este încredinţată debutantului în lungmetraj Mark Palansky, care se achită de treabă surprinzător de bine, deşi nu excelează.
În fond, cine e Penelope şi pentru ce militează ea (toate personajele americane militează, mai ales în ultimii ani, pentru ceva!). Penelope e un personaj care îşi doreşte să calce pe urmele mult mai atractive ale celebrei Amelie Poulain, care trăieşte iniţial într-o lume plină de culoare, dar artificială, pe care o părăseşte pentru "the great outdoor", locul aventurii, libertăţii şi, evident, dragostei. Militează pentru egalitate în şanse şi respect pentru cei "diferiţi", încearcă să demonstreze că în spatele fiecărei apariţii la limita anormalului sau monstruozităţii se poate ascunde o inimă mare. Chiar dacă sună forţat, rezultatul nu e unul strident, ci temperat, amuzant pe alocuri şi plin de cadre seducătoare cromatic.
În rolul prinţului îl veţi putea revedea pe hiperactivul James McAvoy (5 lungmetraje de succes în 2006 şi 2007, 3 la care se lucrează în 2008). McAvoy se anunţă una dintre figurile masculine de succes ale Hollywood-ului, noul băiat rău al filmelor cu bugete imense. Şi Reese Witherspoon (deja cu un Oscar în buzunar) şi-a rezervat un rol original în filmul pe care l-a finanţat.
joi, aprilie 10
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
frate, vazuram povestea poarcei aseara. mie nu imi placu asa tare. in plus, exista stridenta asta generata de o structura de basm, cum ii zici tu, si butaforia prea ... comtemporana. personajele is foarte schematizate, ceea ce nu e neaparat rau, na. da la mine acasa filmul asta nu a prins.
Trimiteți un comentariu