joi, februarie 14

Citesc

Pentru cei care s-au intrebat unde am disparut, mai ceva decit magarul in ceata, le aduc aminte ca muncesc :)). Dar nu am renuntat la activitatea de cinefil. Mai vad si filme, mai si citesc... Pentru ca despre film se mai si citeste. Am avut tentativa de a citi biografia lui Brando pe care am primit-o de Craciun de la M., si, in ciuda protestelor lui A., am trecut de jumatatea cartii. Am abandonat-o... kinda boring, exemplul tipic despre cum sa-i faci omului statuie (in america asta se numeste star-system), dar cu o modestie inselatoare.
Acum sut calare - cind am vreme - pe o carte despre Visconti, mult mai buna, nu muuuulte clase peste Brando. Evident, e o carte de analiza, nu una biografica, destul de greu de citit, dar cu niste observatii esentiale pentru filmele regizorului italian. Va dau numai un fragment... restul, dupa ce termin de citit. "Visconti pense en terme de scène, a l’inverse de Murnau ou Eisenstein qui pensaient en fonction du plan ou du montage. Pour lui, le cadre est un cache, une fenêtre ouverte sur le monde, non pas le cadre d’un plan, le fragment d’un hors-cadre cinématographique"...

Sa ne recitim cu bine.

2 comentarii:

Anonim spunea...

draga d., de ce dreq m ai facut a.?

alex

Daniel Iftene spunea...

Draga Alex, dacă ăsta e într-adevăr numele tău,
În primul rînd nu credeam că îmi citeşti blogul şi atunci comentariul tau e de bine. Eşti a. pentru că fiecare e cu iniţiala pe blog, ca să nu-mi săriţi în cap că vă dezvălui identitatea. Oricum, la cîţi alex cunosc m-am tot gîndit dacă să fii a1, a2, a3 sau alex matei. De acum, dacă insişti, o sa fii alex. :P