sâmbătă, decembrie 1

Ce a mai mincat Hannibalu, canibalu


La un canibal nu iti permiti sa te intrebi CE a mai mincat, ca de aia e canibal, sa manince Homo mai mult sau mai puţin sapiens. Atunci trebuie sa intrebi PE CINE a mai mincat canibalul, in cazul nostru Hannibalul. In Hannibal Rising, tinarul Hannibal maninca mult si bine, mai ales obrajori. Eu unul am pierdut sirul Hannibalismelor la Hannibal. Deci nu am vazut Red Dragon. Mea culpa. Dar pe asta, cu copilaria acestui super-erou aproape pe invers, l-am vazut. Despre asta e Hannibal Rising. Mai exact, micul Hannibal traieste in Lituania celui de-al doilea razboi mondial, are castel, are familie, are o sora, pe Mischa, cu M (o sa vedeti de ce), vin nemtii, vin rusii, avionul nemtesc se loveste de tancul rusesc, booom, nu mai e familia, urmeaza trauma. M. spunea ca esenta psihanalizei ii in intrebarea Tell me about your childhood and your mother. Acolo bate si Hannibalu asta, al patrulea in serie. O sa vedeti, nu va spun mai multe, si va trimit la el, cu observatiile de rigoare.

Daca va asteptati sa fie prost, ca un al nşpelea sequel, nu e chiar asa. Daca va asteptati sa fie bun, nici chiar asa nu-i, ii chiar super prost pe alocuri, da are mult singe si se pare ca prinde la gagici (la cinema Arta, erau numai cupluri si ea se vira adinc in el. e demonstrat ca horrorul e bun afrodisiac. fata e speriata, brandu e mai tare). Are femei frumoase - de data asta la femme de Hannibal nu mai e Jodie Foster sau Julianne Moore, ci Li Gong, care a mai fost o delicatesa asiatica in Memoirs of a Geisha, The Curse of the Golden Flower sau 2046. Ce nu are. Nu ne explica cum dracu a ajuns Hannibalu asa de rafinat, da numai niste ipoteze slabute. Mizeaza nu pe tortura, ci pe omucidere lipsita de imaginatie. Ii, pina la urma, facut ca un film pentru prosti, desi mie, care m-am dus la film cu ideea ca o sa fie un film super-stupid (din cauza ca vazusem nr4 din Saw si ii infiorator de prost) mi-a priit ca horror fara pretentii. V-as spune sa-l vedeti, ca sa completati seria. Dar sa va ginditi ca e mult sun nivelul celorlalte trei. Si Hannibal, fara Hopkins, ii frectie la un picior de lemn.


*Hannibal Rising, R: Peter Webber, S: Thomas Harris, A: Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominc West, UK / Czech Republic / France / Italy / USA, 2007

5 comentarii:

Anonim spunea...

Exact ca la jocul de alba neagra: trei discuri de cauciuc, numai unul dintre ele cu abtibild. Totusi, ca orice om (i.e. neincrezator si fraier), dupa ce ai gasit abtibildul te impinge ceva sa rastorni si celelalte discuri sa te convingi cat de norocos ai fost. Tacerea mielului, singurul cu abtibild, epuizeaza intreaga serie, celelalte nefiind decat niste simulacre demne de a ne asigura ca de fiecare data cand joci alba-neagra, iei teapa.
Rising este un film prost. Dar nu disperati daca v/a placut. Am identificat insa doua filme care depasesc orice limita: Shoot'em up(7.4 pe imdb) si Crank (7.1 pe imdb). Despre aceste doua filme nici macar nu pot spune ca sunt proaste. Sunt oribile, scabroase, grotesti, rebarbative, niste vomismente inimaginabile. Ma intreb pana unde poate merge arghirofilia unor actori (Jason Statham, Clive Owen, Monica Bellucci etc.)? Vazand aceste 2 filme l/am iertat din suflet pe Nea Nelu Iluzionelu. Si apoi mai am o intrebare: cine sunt imbecilii care au votat aceste filme pe imdb? Acum puteti sa intrati in panica. Cei carora le/au placut aceste doua filme vreau sa va transmit un lucru:..........

Simona spunea...

tocmai am lăsat un post destul de lălăit în care nu făceam decât să fiu de acord cu voi şi, pentru a 3a oară în istoria relaţiei mele cu blogul acesta, am pierdut commentu. nu l-am rescris, da reţin un singur lucru: risingu nu e deloc pe măsura celorlalte hanibaluri.

Anonim spunea...

@Shorkytroll
mie mi-a placut crank mai mult decat shoot'em up :D. si mie imi transmiti.........?

asa, si: tacerea MIEILOR nu este unul dintre cele 3 discuri... are abti.pild, dar e abia al doilea din serie. manhunter e primul :D

Anonim spunea...

Pt Letea

Daca e sa/l credem pe Platon ca exista grade ale adevarului, probabil ca exista si grade ale falsitatii si, de ce nu, grade ale prostiei. Nu e nici o problema daca din doua filme proste unul e mai prost. E mai problematic atunci cand din doua filme proaste unul este mai bun.
Asa ca, domnule Letea, avand in vedere ca dumneavoastra sunteti protejat de toate organizatiile de mediu si ca sunteti un personaj pe cale de disparitie (colac peste pupaza il mai aveti si pe Bastroe infipt in coaste), o sa va transmit doar:,,,,,,,,,,,,,lasand .........-le pentru cei carora le/a placut unul dintre filmele mentionate in mod absolut.

Anonim spunea...

nu-i nevoie sa il cred pe platon... ca sa inteleg ce vrei sa spui :P