duminică, decembrie 2

Si se facea ca Seinfeld era o albina


Deci, am vazut acum citeva seri Bee Movie, cu Jerry Seinfeld, mare comeback dupa ce a facut istorie cu cele 9 sezoane de Seinfeld. Vorba vine. Bee movie ii asa de sec, ca, numai la o poanta de final am reusit si noi sa ridem mai bine. In rest, un fel de zimbete si incercare de a-ti da seama ce are Bee movie in comun cu Seinfeld. La un moment dat, mi se parea ca parintii albinei din respectiva animatie semanau izbitor cu The Seinfelds. Nu era doar o parere. Asa era. Am incercat sa vad care-i George, care-i Elaine, care-i Kramer, dar nu l-am identificat decit pe Newman intr-un functionaras de la fabrica de miere.

Poate a fost o grila gresita, dar e riscul la care s-a expus Jerry lansind o animatie in care sa se implice - si la nivel de advertising - atit de puternic. Daca admitem ca Jerry a facut istorie cu serialul, putem sa spunem, cu buna credinta, ca la Bee Movie nu i-a iesit.
Jerry e o albina, care-si da seama ca oamenii le fura munca si-i da in judecata - sa trecem peste impulsurile insectifilo-erotice ale anumitor personaje "incredibile" din film. E un fel de drama animata, putin peste Ratatouille la sectorul umor, putin sub acelasi sobolan gastronomic la nivelul animatiei. O sa fie cu siguranta pe lista oscarizabililor, insa, eu unul, daca ar fi sa judec doar dupa calitate, nu i l-as da.
In parte, Bee Movie e ca eseurile alea idoate pe care le faceam cu viata unei albine, cum e sa fii pisica, cum e sa fii puiul de la KFC - asta-i alta poveste. Un eseu argumentativ de clasa a 5-a, pigmentat de glumitele unui jerry seinfeld care se zbate sa iasa din retorica lui "care-i faza cu...".Pentru copii ii bunicel, pentru adulti ii bla bla, daca n au chef de povesti, pentru cei carora le plac povestile (aviz Cru), postu asta trebuie sarit.

*Bee Movie, R: Steve Hickner, Simon J. Smith, S: Jerry Seinfeld, Spike Feresten, A: Jerry Seinfeld, Renee Zellweger, Matthew Broderick, SUA, 2007

3 comentarii:

Anonim spunea...

Sori, da comentariul tau n-are nicio... Neumann. Seinfeld is the best!

Anonim spunea...

ai sfarsit cu inceputul:))
eniuei, am vazut doua trailere si n-am avut rabdare de niciunu pana la capat, deci...
de data asta cred ca tind sa-ti dau dreptate

Simona spunea...

se explica faptul ca am fi tentati sa identificam personajele din seinfeld. but that's not the point.
mie albinuta nu mi s/a parut atat de bun nici la nivel de umor. e chiar pea serios filmuletul... dintr-o anumita perspectiva. uita/te la discurs: si noi vorbim limba oamenilor (engleza, hahaha), si noi gandim, si noi avem o societate, si noi luam decizii, si noi muncim o munca onorabila si avem responsabilitati, si noi avem o libertate la care tinem si nu ne place cand altii ne exploateaza. singurul lucru pe care nu/l spune albinuta e: SI NOI SUNTEM OAMENI. come on, friends!!! asa ar vorbi un negru inainte de secesiune (si ar avea dreptate, ca oricine - cel putin acum - recunoaste in el umanitatea), sau o feminista de prin secolul XX, sau proletarii de pe vremea lu marx (but i don/t want to go there). din punctu asta de vedere, unde bate filmuletu? nu stiu, dar simplul fapt ca adopta manifestul de mai sus si, mai mult, il pune in gura unei albinute... nu mi se pare atat de inspirat. sau poate nu atat de bine pus in scena.
nu is de acord ca ratatouiile e mai slab decat albinuta. uite cat de bine is definite tipurile umane. no, ratatouille e altceva.
si imi pare ca e si plin de umor. traiasca sobolanul (ca cica tot am intrat in anul sobolanului)!!