sâmbătă, mai 24

Cannes-isme 4

Festivalul de la Cannes se apropie de final. Mai sunt doar citeva filme de juruzat pina cind se vor cunoaste cistigatorii absoluti. Deci nu mai e mult. Spuneam ca, inca de la inceput, presa franceza considera ca editia de anul acesta e puternic politizata, mai exact, adopta o pozitie puternic anti-americana. Daca am trece in revista cel putin atitudinea lui Kusturica de la premiera documentarului Maradona by Kusturica, am avea o imagine simpla a ceea ce se vrea Cannes-ul a fi in continuare (ca sa nu comentam marea prostie - dupa parerea mea - de a-i oferi un premiul lui Michael Moore). Mai mult, regizori americani, cum e Sean Penn, dau o directie anti-americana festivalului. Ca sa citez din interviul acordat jurnalistilor de la Le Monde, "Trebuie sa facem invers decit la Oscaruri". Un titlu totusi fortat, pentru esenta interviului cu Penn, un individ echilibrat, care nu se lanseaza in declaratii patimase.
Brief de interviu
Sean Penn:
"Regret ca nu am avut mai multe comedii in competitie. Exista o atitudine snoaba prin care se crede ca o comedie nu poate fi un film mare. Dar e fals: acum exista comedii foarte bune care au succes, cel putin in Statele Unite".
"Am cerut juriului sa nu citeasca cronicile. Variety e o publicatie obscena"

Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna seara!

Cateva mici scapari:

"filme de juruzat"

"de a-i oferi un premiul lui"

In rest, numai de bine! :D